- Jestem miły i uprzejmy wobec kolegów i dorosłych.
- Pamiętam o ważnych słowach: proszę, dziękuję, przepraszam.
- Pomagam innym przedszkolakom.
- Troszczę się o zdrowie swoje i innych
- mówię umiarkowanym głosem
- odpowiednio korzystam ze sprzętu i zabawek
- znam zasady poruszania się po budynku
- szanuję uczucia innych. - Bawię się zgodnie
- umiem się dzielić zabawkami
- współdziałam ze wszystkimi
- panuję nad swoimi emocjami
- potrafię samodzielnie rozwiązywać konflikty. - Pani jest moim przewodnikiem w grupie.
- Dbam o wygląd naszego przedszkola.
- Szanuję cudzą własność.
- Umiem przepraszać - umiem wybaczać.
- Odpowiedzialnie, sumiennie i rzetelnie wykonuję podejmowane zadania i obowiązki.
wtorek, 9 kwietnia 2013
"Dobre obyczaje"
Budowanie osobistego szczęścia to dbałość o własny wizerunek, szacunek dla siebie i innych. Wiele naszych zachowań stanowi bezpośrednią konsekwencję pragnienia, by postępować zgodnie z przyjętymi normami społecznymi i odgrywanymi rolami. Dobre obyczaje to podporządkowanie się standardom właściwego, czyli społecznie przyjętego i akceptowanego, zachowania. Społeczne normy określają minimalne kryteria pożądanego zachowania i pożądanego publicznego wizerunku człowieka. Staramy się więc tak zachowywać, aby nie wywierać wrażenia osoby nieuprzejmej, nieprzystosowanej, nieokrzesanej czy niepożądanej w grupie. Chcemy uchodzić za osoby dbające o społeczne zasady i uczucia innych ludzi. Znamy normy określające dobre obyczaje i staramy się stosować je nawet wtedy, gdy z różnych powodów, przeżywamy skrajny stres. Naukę pożądanych zachowań rozpoczynamy już w przedszkolu. Przypomnijmy więc "Kodeks przedszkolaka", który - po uogólnieniu - będzie (z powodzeniem) regulował zachowania każdego z nas.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz